Followers

Tuesday, March 3, 2009

Jiwa Resah Hati Merana..apa lagi yg tak kena dgn Aku.. :(


Bahasa mencerminkan jiwa seseorg sebenarnya..Ada kala, kita alpa pada kata2 kita..ada kala kita curiga dgn apa yang telah kita kotakan..Begitulah lumrah, begitulah juga hakikatnya..yg pasti kita adalah kita...ada dua mata ada dua telinga..melihat dan mendengar..namun hati kita berbeza...rentak kita berbeda..yg pasti kita berpijak dibumi yang sama...dipayungi langit dan berpasak pada bumi…terkadang pohon bergoyang tiba2..namun anginnya entah dari mana…hukum alam…sesekali kita kan gugur seakan gugurnya dedaun kering disenjakala…indahnya mentari pagi namun tak seindah mentari petang yang diundang keresahan dikala dua hati kecewa…

Nukilan ini adalah hasil dari pemikiran ND yang terkadang bergelora dgn suka dan duka, tiada kena mengena dgn sesiapa pun samada yg hidup atau yang mati.

Kepada semua yang melewati blog ini, andalah penghibur sebenarnya..andalah peneman dikala hati ini terusik dek kerana sepi yang tiba..terima kasih. Kutujukan lagu TERIMA KASIH dendangan AWIE buat semua ya.

Khas buat Kak Sal Bangi, Noreen, Armin, Tommy, Alan (Thanks 4 your support/effort etc), Linda, Maya, Is, Tengku, Azila, Faried, Taufiq, Imran Ajmain, Cawan, Azmir, Zawazi, Abg Rosli Ahmad, Amoi Chantik, Ninie, Nia, Hezry n Nazierah..uols mmg best, spoting n mmg bole Jual lah..thanks cos menghappykan hari2 yg ND lalui..hari demi hari ND semakin yakin dgn hidup ini. Kepada yg tak sempat dituliskan namamu di sini..anda tahu di mana posisi anda di hati ND ya..thanks uols..thanks semua..

Coretan : 3 Mac 2009/ Selasa/ 4.59pm/Opis

3 comments:

Anonymous said...

Alah ND, ko ni jgn lah cepat sgt melatah ke apa, idup kalau tak di namakan dugaan..bukan idup namanya..semua org ada suka duka nya..cuma kita saja yang kena kuatkan semangat tau..kau kena berdiri dan berlari dgn kuderat sendiri ok..jgn harapkan pada org lain saja..ko jaga bonda kau tu baik2 ok.. pastinya kau akan berjaya.

-Temanmu..kau tahu siapa aku..Ros Merah Jawa

Kerabat Sahabat KajangBerlipat said...

Tabah mhadapi hari2 mndtg..setiap dugaan ada hikmahnya, moga sinar kbhgiaan mnyinari khidupn ND...

noreen said...

Salam nd...prjlnan hdup ini pnuh dgn liku2, dugaan n semestinya cbrn
utk melayari bahtera kehdupan jd lah seorang nakhoda yg tahu hala tuju yg nk d noktahkn..mga sepnjng pelayaran e2 nd kuat, tabah n yakin dgn kehendak nd!!!