Followers

Thursday, July 22, 2010

Kisah benar ini berlaku di US.

Ia tentang seorang wanita dari Malaysia yang bekerja di US. Dia memakai tudung dan memiliki akhlak yang
bagus.

Suatu malam perempuan ini dalam
perjalanan balik ke rumah dari tempat kerjanya. Kebetulan dia mengambil jalan singkat untuk pulang. Jalan
yang diambil pula agak tersorok dan
tidak banyak orang yang lalu lalang pada masa itu.

Disebabkan hari yang agak sudah lewat,
berjalan di jalan yang agak gelap sebegitu membuatkan dia agak gelisah dan rasa
takut. Lebih-lebih lagi dia berjalan
bersaorangan.

Tiba-tiba dia nampak ada seorang lelaki (kulit putih Amerika) bersandar di dinding di tepi lorong
itu. Dia sudah mula rasa takut dan tak
sedap hati. Apa yang dia boleh buat waktu tu adalah berdoa ke hadrat Allah memohon keselamatan atas dirinya. Dia baca
ayat Kursi dengan penuh pengharapan agar
Allah membantu dia disaat itu.

Masa dia melepasi tempat lelaki itu
bersandar, dia sempat menoleh dan dapat mengecam muka lelaki itu. Nasib
baik lelaki itu buat tidak endah dan
perempuan ini selamat sampai ke
rumahnya.

Keesokkan paginya, wanita ini terbaca dalam akhbar yang seorang perempuan telah dirogol oleh seorang lelaki
yang tidak dikenali dekat lorong yang
dia jalan semalam hanya 10 minit selepas dia melintasi lorong tersebut. Muslimah ini yakin benar lelaki kulit putih
yang dia lihat semalam adalah perogol
itu.

Atas rasa tanggungjawab dia terus ke balai polis dan buat aduan. Wanita ni dapat mengenalpasti suspek
melalui kawad cam dan selepas siasatan
dilakukan, polis dapat bukti bahawa lelaki tersebut adalah perogol yang dicari.

Tapi perempuan ini hairan juga kenapa lelaki tadi tak jadikan dia mangsa ketika dia melalui lorong tersebut
walhal dia keseorangan di masa tu,
tetapi lelaki tadi rogol perempuan yang lalu selepas dia. Wanita ini nak
tahu sangat sebabnya. Jadi dia minta
kebenaran polis untuk bercakap dengan perogol
tadi sebelum hukuman dijatuhkan (sebelum lelaki tadi di bawa ke
tempat lain).

Dia pun tanya perogol itu..

“Why don’t you do anything to me on that
night even though you know that I’m alone?”
(Kenapa awak tak buat apa-apa kat saya
malam tu walaupun awak tau saya seorang je masa
tu?)

Perogol tu jawab:

“No, you are not alone. That night I saw
two young man walking with you. One on your right side and the other one
was by your left side. If you were alone
of course you will be my victim.”
(Tak, awak bukan berseorangan. Malam tu
saya nampak ada 2 orang lelaki berjalan dengan
awak. Seorang sebelah kanan awak dan sorang lagi sebelah kiri awak.
Kalaulah awak sorang2 malam tu, sudah
pasti awak jadi mangsa saya..)

Wanita ni rasa amat terkejut bila dengar
penjelasan perogol tu. Dia bersyukur ke hadrat
Allah kerana memelihara dia malam itu, mungkin juga berkat ayat Kursi
yang dia baca malam itu.

p/s : MORAL CERITA INI???

Jika kita sebagai hambaNya menurut
segala perintah dan meninggalkan segala laranganNya, Dia pastinya akan sentiasa dekat dengan kita dan
memelihara kita. Wanita tadi
pertama-tamanya menutup aurat di US dan memang seorang yang menjaga
batas-batas yang ditetapkan Islam.
Mungkin dua orang lelaki yang menemani wanita itu adalah malaikat yang diutuskan Allah untuk menjaga
hambaNya yang sentiasa ingat akan
diriNya.

"...Barang siapa membaca ayat Kursi apabila berbaring di tempat tidurnya,Allah mewakilkan 2 orang Malaikat
memeliharanya hingga subuh. Barang siapa
yang membaca ayat al-Kursi ketika dalam kesempitan nescaya Allah berkenan memberi pertolongan kepadanya ..."
[Dari Abdullah bin ‘Amr r.a.]

Sebuah kisah benar yang sangat sangat menarik pada pandangan ku...
semoga kite semua mendapat pengajaran dan ilmu yang bermanfat...
sebagai hamba kita seharusnya percaya dengan kemampuan senjata orang mukmin iaitu DOA….

semoga kita sentiasa dipeliara Allah dari
kejahatan syaitan yang di rejam…….


SHARE FROM MD REDZUAN

4 comments:

oakleyses said...

burberry pas cher, michael kors pas cher, louis vuitton, polo outlet, oakley sunglasses, kate spade outlet, chanel handbags, ray ban sunglasses, ray ban sunglasses, polo ralph lauren, air max, louboutin pas cher, oakley sunglasses, tiffany and co, oakley sunglasses, prada outlet, sac longchamp pas cher, louis vuitton outlet, oakley sunglasses wholesale, nike free, louis vuitton, jordan pas cher, ugg boots, longchamp outlet, replica watches, nike air max, longchamp outlet, tory burch outlet, christian louboutin outlet, christian louboutin shoes, nike air max, cheap oakley sunglasses, christian louboutin uk, gucci handbags, ray ban sunglasses, replica watches, nike outlet, longchamp outlet, louis vuitton outlet, ugg boots, jordan shoes, tiffany jewelry, christian louboutin, louis vuitton outlet, uggs on sale, nike free run, longchamp pas cher, prada handbags, polo ralph lauren outlet online

oakleyses said...

oakley pas cher, north face, true religion jeans, ray ban uk, burberry handbags, new balance, nike tn, nike free uk, coach outlet store online, guess pas cher, mulberry uk, michael kors outlet online, hollister uk, nike blazer pas cher, lululemon canada, michael kors, sac hermes, nike air max, kate spade, michael kors outlet online, michael kors outlet, timberland pas cher, hogan outlet, michael kors outlet online, ray ban pas cher, north face uk, michael kors outlet, burberry outlet, converse pas cher, nike air force, nike air max uk, hollister pas cher, abercrombie and fitch uk, michael kors outlet online, polo lacoste, michael kors, michael kors outlet, coach purses, vans pas cher, uggs outlet, ralph lauren uk, true religion outlet, replica handbags, nike roshe run uk, uggs outlet, nike air max uk, true religion outlet, true religion outlet, sac vanessa bruno

oakleyses said...

gucci, abercrombie and fitch, baseball bats, bottega veneta, mcm handbags, nike huaraches, lululemon, hollister, reebok outlet, chi flat iron, ghd hair, p90x workout, celine handbags, ferragamo shoes, nfl jerseys, lancel, ralph lauren, nike air max, valentino shoes, north face outlet, instyler, new balance shoes, insanity workout, hermes belt, mont blanc pens, vans outlet, iphone cases, herve leger, wedding dresses, nike roshe run, north face outlet, converse outlet, jimmy choo outlet, nike trainers uk, soccer shoes, timberland boots, vans, converse, mac cosmetics, asics running shoes, ray ban, nike air max, babyliss, hollister clothing, beats by dre, soccer jerseys, longchamp uk, louboutin, oakley, hollister

oakleyses said...

ugg uk, toms shoes, juicy couture outlet, replica watches, canada goose, moncler, canada goose outlet, wedding dresses, montre pas cher, canada goose, ugg, moncler, links of london, canada goose outlet, swarovski, swarovski crystal, moncler, louis vuitton, ugg pas cher, hollister, louis vuitton, moncler, doudoune moncler, pandora uk, marc jacobs, pandora charms, ugg,uggs,uggs canada, louis vuitton, karen millen uk, moncler outlet, moncler outlet, louis vuitton, canada goose outlet, ugg,ugg australia,ugg italia, moncler uk, louis vuitton, pandora jewelry, supra shoes, canada goose uk, juicy couture outlet, coach outlet, canada goose, canada goose jackets, pandora jewelry, thomas sabo