Followers

Monday, May 4, 2009

3 Hari Cuti penuh dengan Konti...

Salam.. (Tak Jawab Dosa) hehe..



Apa kabar semua, emmm mmg lama tak update uols blog ni..sori byk2 eak..bukannye apa, ND sibuk ke sana dan kemari mencari rezeki..maklumlah bila dah dok sorg2 kat umah tu, mak pula balik JB so bosan lak bila sorg2 tu kat umah..so ada tak ada..kena lah cari kerja di luar utk mengelakkan dari rasa bosan.

Jumaat yang lalu (1 mei 2009), ND tak ke mana kecuali dari jadual Konti untuk Nadi Kota KL..lepas tu singgah seketika di Kuala Lumpur utk bertemu rakan di PWTC, malamnye keletihan dan terus lena.

Sabtu pula, awal pagi lagi dah bergegas ke Satadium Putra Bukit Jalil untuk Sambutan Hari Pekerja untuk buat Road Over..emmm ni adalah pengalaman pertama ND jadi pengulas dan juga hadiri xtvt seumpanya itu.Apa pun, mmg memberikan pengalaman berguna buat ND..

Selepas tamat di Bukit Jalil, ND terus ke Angkasapuri utk Konti Nadi Kota KL pula. Topik ptg ni agak menarik gak cos ND dapat secara sepontan ketika ND buat intro tu..tiba2 lak tercakap "Di mana ada kemahuan, disitu ada jalan"..so terus ND gunakan topik ptg tu dgn kata2 tu..so sambutan mmg cukup menggalakkan bila mana ramai caller memberikan pendapat mereka sendiri..thanks to Brother BOB, Kak Sal BAngi, Kak Lina Rock, Abg Zack, dan ramai lagi..

Selepas abis konti tu, jam 5.30 ND bergegas pula ke Shah Alam utk makan bersama rakan2 di Shah Alam. Lepas tu terus balik umah dan mengmengsankan diri (Pengsan) may b dek kerana keletihan dan kerana Suntikan Mingnitis (cam tu kot nama suntikan tu) utk persiapa awal ke Tanah Suci Mekah nanti..(Ya Allah kuatkan lah imanku selepas ini, cuma tinggal 19 hari je lagi). Sempat jugak lah ptg tu call Nazirah utk memberitahu yang ND akan sempat menghadirkan diri pada majlis Persandingannya tu nanti di Shah Alam.Pasti meriah kan..sabar je lah..byk planning ni..

Mlm tu, Wildan sempat santai di rumah dan kami kua makan sama bersama Cikgu, Syafiq, Josh, dan dua lagi rakan lain. Sempat juga ND jumpa rakan lama yang sekarang ni dah jadi artis rakaman dan mengeluarkan 1 singgle album..Shahir. thanks cos stil kenal gan ND yg tomei ni..hehe Kiut ker...??

Ahad lak, bangun awal pagi n kemas2 sikit rumah, maklum lah Bonda tersayang akan pulang Isnin ni, so rumah kenalah di kemas dan dibersihkan. Letih jugak, then jam 9pagi dah siap2 untuk ke Konti bagi slot Salam Interaktif bg menggantikan Ninie yang terpaksa menjaga anaknya yang terlantar di Hospital..cian dia..sabar ya Ninie..tu semua dugaanmu nak..(ayoh, nak jugak sebut anak ni..ye lah kan..usia dia gan ND jauh beza..walaupun ND ni nampak muda dari nye..hehe jgn marah Ninie)



Lepas abis konti, ND terus balik ke S.Alam dan sempat juga tapaw Nasi Ayam dan makan di rumah sorg2..(kesian aku, asik kesaorangan je lately ni)..lepas makan tu, mcm ada satu daya tarikan utk ND landing ke tilam yg mmg dah sedia di hadapan TV tu..dengan tidak solat asar lagi serta solat zohor..makan tertinggallah solat ND ari tu..sear2 saja azan marghib berkumandang..sayup sgt2 ptg tu..rupa2 nya masa ND terlena tu ND di kunjungi oleh rakan lama yg hadir bersama kawannye..tp ND rasakan masa ND bukak pintu tu, mcm mimpi lak..pada hal dia kata ND sempat jugak berborak gan dia..ya Allah, ND mmg tong tong time tu..tak sedarkan diri dan apa yang DN lakukan..nasib baik lah kesedaran bila azan marghib tu..harap2 perkara ni tak akan berlaku lagi selepas ni..ni semua may b kerana keletihan dan juga kesibukkan ND 3 hari ni.Apa pun, semuanya telah berlaku..Seronok dan happy juga bila dapat pengalaman semua ni time2 semua org lain dok sibuk bershopping, bergumbira bersama rakan2, berehat di rumah dan sebagainya..tp ND penuh dgn xtvt..(kuatkan semanganmu ND dan kentalkan hatimu ya, semoga DIA akan mengerti tindakanmu itu..amin)

kita bicara lagi di lain kesempatan ya..Kepada anda yg sudi membaca sedikit dari cerita ND ni..apa pendapat anda ttg blog ini secara jujurnya? kalau pun ada pandangan sila lah nyatakan dan JANGAN HANYA MEMUJI ya..tq.

5 comments:

Qarl said...

to me,

it's cool

ur black layout was ok since bro kan busy...

x crowded& d most important thing is actually CONTENTS..

djND said...

ya..tq so much carl..
emm, byk actually perancangan..tp byk yg tertangguh..keja pun cam tu gak..aduh...management skrg ni dah mcm apa ntah..lintang pukang..

-ND

Kerabat Sahabat Kajang Berlipat said...

Dimana ada kemahuan disitu ada jalan...hendak seribu daya tak hebdak seribu dalih...lebih kurang sama jer..maksudnya...so..thanks krn cuba membuka minda shbt mgingat smula perumpamaan2 yang kurang diguna pakai kini..yg begitu indah maksudnya. Tq-K.Sal

djND said...

Yes kak Sal..mmg mcm tu lah kehidupan kita yang penuh dgn perumpamaan dan biasan kata2..salam terus ceria ya kak ..

ND.

djnazie said...

ND chantek, ko amek gambar ni sure sendirik kan kan kan... heheh! selamat menunaikan umrah, sampai jugak rezeki ko akhernya! termakbul juga doa aku ... 6hb tu ko ada ye! ahahahah!