Followers

Tuesday, May 12, 2009

Iktibar Dari 'Supermarket'


Salam semua...

Thanks kepada pengunjung2 baru yg sudi menjengah ke blog ND spt Robert, Shah, Ca'el, Mr. Shari, Ezzy Izzudin, Puteri Adania, Fa Bunga, Andrew, Nurmala, Aizul, Aiman, NUAR, JIM, I_MAR dan ramai lagi..tq tq tq...korang memang best...and blog korang pun sememangnya menjadi sumber inspirasi
ND untuk sentiasa update blog ND hari demi hari..so hari ni ND nak cerita sikit kat korang lah, sampai opis ND dah kalang kabut gan drwg yg tak siap lagi tu..dlm pada tu lak, bos sana sini panggil..ada yang tanya pasal projek tu lah, projek ni lah..ada lak yg sempat puji "Cantik padankan tie gan baju tu eak.." Amboi, dia org ingat ND ni fahion bergerak ke..apa pun, tu semua sbg pembakar semangat jugak la kan..walaupun...hehehe..

Tengah ND sibuk2 nak print drwg tu lak, ND dapat kol dari Bangi yg mengatakan meeting kat Bangi pagi ni di tunda pada hari Jumaat nanti jam 9.30 pagi..Ya Allah, bersyukur benar lah ND, maklum lah drwg tak siap lagi, BQ tak update lagi..mana lah nak sempat nak kejarkan semua tu dlm 1 masa..so bila dah di tunda tu..apa lagi..sorak sakan lah dlm opis ni..dapat lah ND update blog ni..hehe..

Ha, ari ni ND nak kongsikan satu lagi kisah menarik yang dikirimkan oleh Puteri Adania kat email ND..thanks Adania..so apa lagi, jom kita baca kisah menarik ni yg bole dijadikan pengajaran buat kita semua..jom terus baca uolsss..



Suatu petang di sebuah 'supermarket'.... Seorang lelaki muda tengah berjalan di bahagian barang-barang dapur apabila dia terperasan seorang perempuan tua yang tengah memandangnya dengan mata yang tak berkelip-kelip. Lelaki muda itu pun terasa pelik..
dia terus berjalan ke bahagian buah-buahan tapi dari ekor matanya dia perasan lagi yang perempuan tua tu masih juga memandang dan mengekorinya.


(pic ni sekadar hiasan saja ye, tak ada kene mengena gan mak cik ni pun, cian dia..muka mak cik ni baik sgt..ND suka sgt Mak Cik ni, muka dia cam mak ND jer)


Last-last lelaki tu pun buat dek jer,sebab dia ingat dia yang perasan. Lepas mengambil dua tin sardin dan lima biji epal, lelaki muda tu pun berjalan menuju ke kaunter untuk pembayar barang-barangnya tetapi di pertengahan jalan perempuan tua tadi tuh cepat-cepat memintas dan berdiri di depannya.


"Maafkan makcik nak!!" kata perempuan itu. "Makcik minta maaf bebanyak kiranya anak tak selesa dengan pandangan makcik tadi. Makcik bukannya apa, cuma wajah anak ni serupa macam arwah anak makcik yang meninggal bulan lepas".


Mendengarkan kata-kata perempuan tua itu barulah dia faham kenapa perempuan itu asyik aje memandangnya. Timbul rasa kesian di hati lelaki itu.


"Oh, begitu ke ceritanya makcik? Maaflah saya tak tahu. Ada apa-apa yang boleh saya bantu?" tanya lelaki muda itu.


"Aaaa....makcik ada satu permintaan kecil kalau anak tak keberatan" kata perempuan itu.


"... bila makcik dah nak jalan keluar boleh tak anak lambai dan cakap 'babai... mak!!'?

Terubat betul rindu makcik jika anak dapat tolong sebab arwah anak makcik selalu buat macam pada makcik".


"Oh boleh... takde masalah" kata lelaki muda tu.


Setelah cashier memasukkkan semua barang-barangnya ke dalam plastik, perempuan tua itu pun berjalan keluar dan melambai tangannya ke arah lelakimuda itu. Lelaki muda itu pun melambaikan tangannya kembali dan melaung


"Babai,mak!!!!".

Setelah memerhatikan perempuan tua itu hilang dari pandangan dengan hati yang kesian, lelaki itu pun bergerak ke cashier untuk membayar barang-barangnya.


"Jumlah semuanya RM130.70 ye encik," kata cashier supermarket tuh.

Terkejut lelaki tu mendengarkata-kata cashier tuh.

"Eh, kenapa mahal sangat ni cik, saya beli barang sikit jer macamana pulak sampai seratus lebih ni?" tanya lelaki itu.


"Habis tuh mak awak kata awak nak bayarkan untuk dia sekali!" kata cashier tuh. "Haah???????!!!!"....


#Moralnya, Buat baik berpada2, buat jahat jangan sekali, ada Faham??.. hehe:P..

(Salah satu dari cerita yang dikirimkan melalui email oleh rakan ND iaitu ..Puteri Adania..tq puteri Adania)

12 comments:

Anonymous said...

Kadang2 kita lupa bahawa diri kita ini di dalam bahaya..org sedang memerhatikan diri kita..emm jaga2 lah eak dlm setiap tindakan dan perbuatan kita..

-Farah

Nurmala Mazlan said...

hahahaha....
kelakar lah..hampeh nyer makcik

wah...nama ku ada kat blog ni

djND said...

Harus lah Mala..rajin2 eak jengah kat sini..

djND said...

Tq Kat Farah..ya kita harus berhati2 selalu dlm segala tindakan dan perbuatan kita walau di mana kita berada..

Blog Anuar Kamaruddin™ said...

keji...kikiki :D

djND said...

bUKAN KEJI nUAR..TAPI HAMPEH...HWA3X...

aizul marcello said...

huhuhu..terharu2..

AniS GalaXy said...

aiyooo ND
kalo anis yg jadi org 2 anis x byr bill 2 sggp anis tgglkn blk brg 2 kt supermarket..hehe

sian ek.
tp kelakar pun ader gak.
makcik 2 mcm x berslh jer kan

Bulan Heedaya said...

hahahahhahhaa......kelakar nyerrr...
baru lah sekarang sueda faham kenapa kakak2 sueda suka marah sueda cakap2 ngan orang yang tak dikenali...huhuhu...

djND said...

Cik Anis : Haha...ND pun gelak sakan bila dapat Email tu..hehehe, yok kita gelak lagi ari ni..utk senaman muka..hahaha..

Aizul : Nape lak terharu..sebab tgk muka mak cit tu ker..hahaha..

Sueda : Emmm kadang2 kita kena faham gak kenapa ssorg tu nak marah..hahaha

Puteri Adania said...

Hehe:).. awak masukkan saya punya e-mel kat dalam blog awak ye.. hm:).. terharunya saya.. tq ye ND;).. ~selamat bertugas~:)

djND said...

Adania: Saya amat menghargai apa yang telah awak berikan..itu saja yang dapat saya balsa dengan inputkan segala apa yang awak berikan dlm blog ini agar org lain juga dapat iktibar..thanks..